Google első hely a cél? Keresőoptimalizálásra lesz szükséged
Képtelenség megtalálni weboldaladat a Google-ban? Elkeserítőek a látogatottsági statisztikák? Akkor neked keresőoptimalizálásra van szükséged!
Lehet, hogy sokkal szebb és átláthatóbb a honlapod, mint vetélytársaidé, ez azonban még nem elég ahhoz, hogy lenyomd a konkurenciát. Megfelelő keresőoptimalizálás (SEO) nélkül weboldalad soha nem fog elegendő látogatót hozni, nemhogy új ügyfeleket. Az interneten csak akkor lehetsz sikeres, ha betartod a keresőoldalak által támasztott játékszabályokat, azaz odafigyelsz a keresőoptimalizálásra.
Amikor az interneten keresel valamit, végigböngészed az összes találati oldalt vagy az elsők között megjelenő weboldalak valamelyikét választod? Ha az utóbbi, akkor úgy viselkedsz, mint az internetezők nagy többsége, a felhasználók 75%-a ugyanis kizárólag az első oldal találatait veszi figyelembe, amikor keres valamit és SOHA nem kattint a további oldalakra. Ez egy igencsak nyomós érv a keresőoptimalizálás mellett.
Hogyan működik a keresőoptimalizálás?
A keresőoptimalizálás ideális esetben már a honlap elkészülte előtt megkezdődik azzal, hogy elemzéseket végzünk és megállapítjuk, hogy az adott területen dolgozó cégeket, az adott termékeket, szolgáltatásokat milyen kulcsszavak beírásával keresik az emberek. Ezek közül érdemes olyanokat választani, amikre sokan keresnek, de nincs telítve velük az internet, azaz viszonylag könnyedén és gyorsan lehet vele egyre előrébb és előrébb kerülni a találati listán. A fő kulcsszót érdemes a domain névben is elhelyezni, a többit pedig minél több helyen feltüntetni az oldalon.
Érdemes azonban óvatosnak lenni, hiszen a legpatinásabb és legnépszerűbb kereső, a Google már nemcsak a kulcsszavak számát figyeli, hanem azt is, hogy az adott tartalom mennyire lehet releváns az érdeklődők számára, így ha csak egy halom kulcsszót írsz ki, ezzel értelmetlen tartalmat létrehozva, az büntetéssel, visszasorolással jár.
A keresőoptimalizálás során tehát a kulcsszavak használata mellett elengedhetetlen az is, hogy releváns tartalmakat jelentess meg, melyek valóban érdekelhetik a céged termékei, szolgáltatási iránt érdeklődő internetezőket. Érdemes rendszeresen új tartalmakkal előállni, például blogot vezetni, hiszen ezzel magadon tarthatod az érdeklődők figyelmét, ráadásul így a keresőoldalak is egyre előkelőbb helyen rangsorolnak majd, mivel egyre több olyan lap tartozik majd a weboldaladhoz, mely tartalmazza az adott kulcsszót és egyben releváns, értékes tartalmas is nyújt a látogatók számára. Egy felmérés szerint a keresőoptimalizálás útján bevonzott látogatók esetében 14,6% esély van rá, hogy előbb-utóbb vásárolni fognak az adott cégtől, míg a többi esetben ez az arány mindössze 1,7%.
A keresőoptimalizálás hatékonyabb a reklámoknál
Lehet, hogy most azt gondolod, nem szeretnél a keresőoptimalizálással bajlódni, inkább egy kicsit a zsebedbe nyúlsz, hogy hirdetések útján jól látható helyre kerülj, például a Google találati listáján. Ezzel csak az a baj, hogy az emberek többsége nem bízik a reklámokban. Ezt az is jól mutatja, hogy 70%-ban organikus eredményekre, azaz természetes keresési eredményekre kattintanak. Mindemellett a keresőoptimalizálás és a tartalommarketing által 61%-kal olcsóbban lehet potenciális vásárlókat (leadeket) bevonzani, mint fizetett hirdetésekkel és egyéb reklámokkal.
A helyes keresőoptimalizáláshoz komoly figyelemre, odafigyelésre és naprakészségre van szükség, hiszen folyamatosan változnak azok az algoritmusok, melyek alapján a keresőoldalak rangsorolják a találatokat, illetve a Google első helyre kerülés feltételeit. A SEO-Expert.hu felkészült csapata ezeket figyelemmel követi és ezeknek megfelelően alkalmazza módszereit.
Bízd ránk a keresőoptimalizálást és figyeld, ahogy weboldalad egyre feljebb kúszik a találati listákon!
Szerezz új ügyfeleket és nyomd le a konkurenciát!
Pályázatírás vállalkozásoknak